fredag 6. august 2010

Oppdatering Bierfestival!

Vi har en bitteliten pause fra festivalen for å lade mobil- og kamerabatterier. Siden kl. 12 har vi klart av å _se_ halve festivalen. Når vi er i enden av siste etappe venter Brew Dog (bare en sånn sak!). Så langt er jeg veldig happy, jeg har funnet ikke mindre enn 4 honning bier, og smakt 3 av dem.

Dagens største oppdagelse en blaubier (Modrà Luna) fra "Brauerei Cerna Hora". Kjempegod! Blauerbier er laget av blåbær, og er mye godere enn du kanskje tror.

Ellers prøver jeg meg mest på dunkel- og schwartsbier fra bryggerier jeg aldrig har hørt om. Det er fantastisk å se alle ølboder og mennesker som engasjerer seg masse i sitt håndverk.

Maten på festivalen er fantastisk. Du finner allt fra vietnamesisk til god klassisk tysk husman, der emellom hestepølser og fritert scampi... Toaletter er det overallt (ikke overdrevent). Bajamajor er gratis, og toaletter med håndvask koster 0.50 euro. Festivalen er over all forventning og vi koser oss masse.

Har også koset oss med underholdning ala Østeriksk schlager fra Luiz Alpin. (Der stimmungsmachter aus Oberösterreich.) En koselig mann i ekte lederhosen og hammondorgel i kombo med dragspel.

http://www.bierfestival-berlin.de/

Ingen kommentarer: