tirsdag 10. august 2010

Så sliten!

Ja, nå er det hverdag igjen. Tilbake i Oslo, med klesvask og hverdagsting som skal gjøres. Vi kom hjem igår, altså mandag kveld.

Søndagen var en rolig dag i Berlin, ettersom lørdagen ble så lang. Kent er jo alltid 100 ganger våknere enn jag dagen etter en fest så han tok seg noen turer ut i byen alene, jeg slappet av hjemme med vann, pute og litt lesing. Vi spiste lunch sammen i Friedrichshain, spiste en økologisk is til dessert og gikk på loppemarked i samme bydel. På loppemarkedet kjøpte vi ikke mye, men vi fant 7 stykker 7" singler som vi ikke kunne gå ifra. Det var veldig mye vinyl til salgs, men til noe høyere priser enn vad man kan vente på ett loppemarked dessverre. På kvelden spiste vi vietnamesisk middag på samme sted som vi fant første dagen. Igjen helt strålende mat.

Mandagen hadde vi satt av til å pakke, handle inn det vi skulle ha med oss hjem og ellers bare ta det rolig. Flyet gikk 20.30 så vi hadde god tid. Først spaserte vi inn til Hackescher Markt, der vi spiste frokost på Fridas Schwester. Deretter så tok vi t-banen inn til Zoologischer Garten u bahnhof som er nærmeste stop til KaDeWe. Der kjøper vi som vanlig den obligatoriske Niedereggermarsipanen.

Når det var gjort satte vi oss på en buss (M29), åkte hele linien og landet i Neükölln. Det er vel den bydelen jeg har likt minst siden vi begynte å besøke Berlin i 2004. Vi tok banen tilbake til byen, gikk på Chen Che, den vakreste vietnamesiske restauranten jeg har vært på ever! Og maten var fantastisk, igjen!!

 Deretter rett over gaten for å hente med oss litt av den fantastiske vinen vi drakk på lørdagkvelden. Samt en flaske av den vi kjøpte tidligere i år da den er slutt her hjemme. Takker vinguden Baccus for den fantastiske vinbutikken!

Så ruslet vi gjennom Hackescher Markt igjen, handlet inn italienske skinker på den der butikken som jeg aldrig husker navnet på, slengde oss på t-banen og dro hjem. Slappet av en time og tok en taxi til flyplassen. Bokstavligt talt, eksakt når vi hadde satt oss i bilen åpnet himlen seg og det styrtregnet hele veien ut til flyplassen.

Nå er jeg hjemme og vasker klær, har nå kjørt tre maskiner... i tillegg har jeg prøvd å få kontakt med en person vedr. ett jobb som jeg synes høres spennende ut og mitt i blinken for meg (kryss fingrene).

Jeg fikk også ånden over meg og begynnte å vaske på balkongen. Kastet en masse ting som jeg er lei av. Så gikk jeg igang på hele samlingen av blomsterpotter, og vasket bord og stoler og alt mulig Deretter var det dags for kjøkkenet, røsket ut alt av espressomaskiner og gassbluss og rister.

Nå er jeg kjempesliten og har masse igjen. Blant annet sykkeln som jeg skal bytte innerslang på så jeg kan sykle i morgen! Etter en sommer med rusleturer men lite aktiv trening trenger jeg sårt å komme i form igjen. Så jeg som trodde jeg skulle ha en avslappet tirsdag fikk meg en skikkelig aktiv dag. Jeg borde vel egentlig føle meg flink, men akkuratt nå er jeg bare trøtt ;-).

Ingen kommentarer: