lørdag 21. mars 2009

Tidigt om morgenen

Jeg vet ikke om jeg har nevnt det men jeg er en stor fan av Magdalena Ribbing. Hun er min guru på vett og etikett (skikk og bruk). Mitt intresse for etikett startet som 18 åring da jeg var nødt til å lese en liten bok i forkant av en kadettball jeg skulle på med min dåværende kjæreste. Det ble mange store fester og jeg har hatt god nytte av å kunne etikettregler.

I militære kretser er etikett ytterst viktigt, det var flott, og jeg kan fortsatt være snobb til tross for at jeg prøver å skjule det. For hvis man tenker etter så er det jo ikke særlig god etikett å ikke kunne anpassa sig til selskapet. Magdalena beskriver så enkelt at om du har god etikett så kan du føre deg i alle typer selskap uten å føle deg utenfor.

Men idag stod jeg opp tidlig, var litt rastløs og kom på at jeg ikke har lest Magdalenas spalte på lenge. Så det har jeg roat meg med idag. Elsker hennes rake, litt sarkastiske måte å svare på. Og i hennes spalte kan du få svar på ALT! Hun har ett morsomt gameldags språk. Me likey!

Hør her bare:

“fy sjutton vilken bortskämd drullig självupptagen ungdom, sluta skicka en enda krona till!”

"Ja du, det är ju inte så ovanligt att de som har barn omedvetet tycker ungefär att "min lilla gullunges smutsiga skor kan väl inte göra så mycket". Föräldrar är ibland förvånande oförstående för hur deras barns beteende påverkar omgivningen."

Ingen kommentarer: