tirsdag 31. mars 2009

Søke jobb er skummelt!

Jeg har begynnt å se litt på jobber. Jeg satt hele igår kveld og surfet på Finn.no og Nav.no. Jeg søkte på ett jobb som jeg syntes virket veldig gøy og der mine kunskaper passet inn i jobbeskrivelsen.

Men det er noe skremmede med å søke ett jobb. Tenk om de ikke ser meg i brevet jeg sender. Tenk om jeg har gitt en annen bilde av meg selv en den som er riktig?

Jeg har søkt mange jobb i mitt liv, jeg er tross allt 36 snart og har jobbet siden jeg fikk lov som 14 åring. Når jeg var ung jobbet jeg helger, lov og sommerferie for å kunne betale for mine intresser som da var hester og interiørting. Jeg tror jeg hadde alt jeg trengte for å flytte hjemmefra når jeg som 18 åring dro til Stockholm. Mine venner syntes nok jeg var rar som heller la 50 kr på en terakottakrukke enn å komme med ut på fest i helgene.

Uansett, det føltes godt å søke jobben, nå er det bare å vente på svar og se etter flere ting som kan passe. Jeg er ikke kresen, men jeg søker ikke på jobb som jeg ikke er interessert i. Det er ingen poeng å sløse bort tid for dem som skal ta emot søknader og ingen poeng å ta ett jobb man senere vil slutte for noe mer spennende kom i ens vei.

Nå skal jeg snart ta bilen ned til Sømmelig, det betyr at det er dags å pakke ned pc og papirer.

Ta hand om dere der ute!

Ingen kommentarer: