torsdag 5. mars 2009

Laleh! La la la la...

Jeg og Anna var på konsert på parkteateret igår kveld. Laleh kom til Oslo for å gjøre vår kveld. Det er vanskelig å forklare på en bra nok måte hvor utrolig bra den kvelden ble. Hun er rett og slett helt fantastisk.

Det finns ingen som kan si ordet frihet som Laleh. INGEN... hun roper det ut over scenen, visker det mellom sangene, hopper opp og ned og hyler ut FRIHET!!! I mens publikum skratter, gråter, danser og synger om hvert annet.

Etter en trist kjærlighetssang visker hun till oss "det kommer att gå bra" "det ordnar sig" "det gör ont nu men det känns bättre snart"... Plutselig føltes det som om jeg hadde mistet noen og jeg ble kjempeglad for at hun sa det ville bli bra igjen. Snakke om å ha oss i sin hånd. :)

I sluttet av en sang tystner hun plutselig og bare sukker ut "jag älskar musik" då gikk publikum bananas. Masse applaus og hopping og vissling og tjooing...

Jeg skrattet og gråt, Anna var i sin egen verden og vi kom begge ut med senkte skuldrer. Jeg blir alltid propell etter en konsert, Anna ville bare legge seg ned å se opp og nyte minnet. Jeg dro hjem og laget mat...

Mange av sangene har jeg ikke hørt før, det var fra det nye albumet Me and Simon. Her var det mye bra. Go go var en fantastisk låt med tivoli-drøm-musikk i herlig mix med bra tekst. Og Bjurø klubb er en sak for seg.


Jeg er så glad!!! Glad! glad! glad! er hva man blir av Lalehs musikk. Og av Laleh selv, hun er morsom, varm og en fantastisk liveartist. Dette er ikke siste gang jeg går på en Laleh konsert. Og så skal jeg kjøpe platen. Selvsagt, til tross for att jeg akkuratt nå hørere den gratis på Spotify.

Ingen kommentarer: