lørdag 28. mars 2009

En av mine første frie lørdager på 1 år!

Lørdagsfri ble feiret med deilig frokost sammen med mannen min. På bortet servertes kokte egg, steinovnsbakt brød, leverpostei fra Grøstad, petit edamer, brie, wensleydale. (Ja, hvor var det du har hørt det før?? Hint...) apelsinjuice, sweetie grape, Wendelboe kaffe. Kaffen var en success hos Kent men jeg syntes den smakte banan. Ved videre lesing på ettiketten var det ikke banan men ananas.. (skjønner ikke den nei.)

Finporselenet ble plukket frem. Det heter Grand og er fra Uppsala - Ekeby / Gefle. Designer er Artur Percy. Jeg fikk kaffekanne, tekanne, sukkerskål og fløtekanne av min farmor Gun i bursdagsgave for mange år siden. Kaffekoppene har jeg kjøpt på nettauktion. De er vanskelige å få fatt på men jeg kom over 12 stykker i utmerket stand og betalte kun 500 kr for dette. I antikkbutikker i Sverige betaler du minst 250.- for kopp og skål! Jeg bruker dette servise ofte til tross for at jeg tidligere i inlegget later som at det er noe jeg kun tar frem i spesielle tilfelder. Vakkert porselen skal brukes, det skal ikke stå gjemt og alene i skap og støve. Koppene er dessuten fantastiske å servere suppe i!

Bordet dere ser er en gammel spisestue jeg og Kent kjøpte av en venn, det har jeg selv pusset opp med kyndige råd av en eldre herremann på en maleriforretning i Porsgrunn. Det tok meg 2 uker i sommersolen hos Kents foreledre i 2002. Jeg restaurerte en spisestue med bord, skjenk, 7 stoler. Samt en vakker sort skjenk med speil og blyglass i dørene. Dette tjener nå som barskap hos oss.

Dagen idag byr videre på trening på Oxigeno, en tur på min favorittoutlet her ved Mølla. Så en tur ned i byen der jeg trenger litt basics til garderoben. Ikveld skal jeg til Mette på bursdagsfeiring. 30 år!!!

1 kommentar:

Kort og Søm sa...

Hei,
lørdagsfri er deg vell unt Agneta!
Det så ut som er hyggelig frokost dere hadde!
Kommer innom Sømmelig en dag denne uken,
hilsen Fredrikke :o)