onsdag 18. februar 2009

Deilig med trening!

Jeg har kanske nevnt at jeg går på diett, lavkarbodiett. Det fungerer mer på velbefinnende en vekt enda. Går masse ned og plutselig er jeg oppe igjen. Muligens fordi jeg har en kosedag som kanske blir litt lang... en hel helg... Men, ved å kutte ut karbohydrater 5-6 dager i uka har jeg blitt mer opplagt, føler meg lettere og mindre sulten.

I alle tekster om dietten står det at det meget viktig å drikke mye vann. Det er jeg MEGET dårlig på. Noen dager blir det nesten bare 1 liter. I tillegg til masse kaffe. Vet ikke om det har noe å si på resultat av dietten?

I tillegg til å spise sunnere så går jeg til og fra jobbet stort sett alle arbeidsdager. Noen ganger tar jeg bussen. Så trener jeg 2 ggr i uka minst. Onsdager og fredager. Prøver også å få inn en mandag eller søndag i uka.

Det er tre ting jeg liker veldig godt på Oxigeno.
1. Badstuen (ikke steambadstuen, den ser litt skitten ut...) er fin og går å få skikkelig varm. Der ligger jeg en halvtime etter trening og mediterer meg bort.
2. TV-monitor på hver enkelt kardio-apparat. Jeg trenger å forsvinne bort i en tv-serie eller noe for å glemme hvor sliten jeg er!
3. De hyggelige guttene som jobber der. De er veldig oppmerksomme og smiler mye. Jentene er ok de med men ikke like serviceminded.

Idag tok jeg ut meg litt mer enn sist. Jeg bruker løpebåndet, setter luting på 8% og speed på 6 km timen. Da må jeg gå veldig raskt i oppoverbakke. Jeg gjør det i 20 minutter, ramler ned og puster i noen minutter og så går jeg videre på den elipsemaskinen der man liksom løper og går på ski samtidlig.. Merkelig ting men der får jeg opp pusten skikkelig igjen. Den bruker jeg til jeg ikke orker mer. Noen ganger 10-12 minutter men ibland klarer jeg 20.

Det går sakte fremover. Jeg håper att litt livsstilendringer får resultat isteden for rask nedgang med banting.

Nå skal jeg ta hand om mine kunder her på Sømmelig.

Ta hand om er!

Ingen kommentarer: