tirsdag 2. september 2008

Nå er jeg officiellt igang!

I går trente jeg for første gang i forbindelse med studien som jeg deltar i. Den går over 10 uker med 2 ukers pause i høst. Vi er to grupper som trener hvorav den ene i tillegg går på en lavkarbo-diett. Jeg er i treningsgruppa. Dvs den som bare skal trene.

Treningen går ut på helproff styrketrening og jeg var på tillvenningsøkt igår. Da tok jeg 110 kg i benpress. Det er jeg ganske stolt over! Treningen er tøff og vi gjør 5 omganger på hver benstasjon, 2 oppvarming med litt mindre tyngder, og 3 runder med 12 repetisjoner. Med 1,5 minutt pause. Det skall gå unna og det skall være hardt!

Idag har jeg begynnt å føle på stivheten. Den er nok som verst i morgen og på torsdag.

Idag har jeg vært og tatt blodprøver (urk, men jeg klarte det uten å besvime så det var jo en seier!) Jeg har veid meg og målt hvor høy jeg er. Resultat? Jeg er mye tjukkere enn jeg trodde. Jeg lider av omvendt anorexi. Jeg føler meg flott og fin men plutselig ser jeg meg i speilet og blir stivfrossen. Hva skjedde og når??? Hvordan kunne det bli så ille? Jeg kan prøve å finne fine grunner til det men det koker alltid ned til meg selv. Jeg er lat, jeg spiser godt og elsker vin. Så spiser jeg ikke mat på dagerne, ikke frokost og ikke lunch. Når jeg kommer hjem er jeg plutselig sulten og spiser for et mindre land i afrika. Aiai...

Men, dette er en ny start, nå skal jeg trene, tenke på mosjon og bli mer opplagd og litt lettere frem til jul.

Heier dere på meg??

1 kommentar:

Ragnhild sa...

Eg heiar! Så artig prosjekt, då! Eg òg vil vera med!