mandag 1. september 2008

Min nye idol Bodil Malmsten

Jeg har en ny idol, hun heter Bodil Malmsten. Jeg så en interju med henne på SVT for noen måneder siden. Og etter det har jeg begynt å lese hennes blogg.

Idag leste jeg mer på hjemmesiden hennes, og fant ut at hun liksom meg bruker notatbøker isteden for dagbøker.

Så här skriver hon:
...
Jag har aldrig skrivit dagbok. Och den gång jag gjorde det skrev jag inte ett sant ord.
Dagbok nej, men anteckningsböckerna!
Dessa anteckningsböcker som jag alltid har köpt, Vietnam, Brasilien, Island, Irland, borta och hemma.
Anteckningsböcker jag fyllt med text, foton, teckningar, material till böcker. Tecken på att jag har varit någonstans, att jag har gjort någonting.
Livstecken till mig själv. Bevis.
Ju finare anteckningsböcker desto bättre bevis.
...

Jeg kunne ikke være mer enig. I julegave ønsker jeg meg Bodil Malmsten notatbok, men før det skal jeg lese noen av hennes bøker. Her er en bilde på den siste notatboken jeg kjøpt. Den fant jeg i en papirhandel i Kreuzberg Berlin. Ellers er Moleskinbøkene veldig fine.

Bloggen hennes ser dere i venstremargen her. Jeg gleder meg hver dag til å lese noe nytt.

Ingen kommentarer: