tirsdag 9. september 2008

Hjelp!

Nå er jeg igang med treningen. Første økt gikk av stabeln igår og jeg er helt slutt idag. Det er 8 øvelser allt i allt.
3 benøvelser der vi gjør 2x10 reps oppvarming og 3x12 rep økt med full tyngde på vekterne.
5 overkroppsøvelser der vi gjør 2x10 rep oppvarming og 1x12 full styrke.

Jeg trener sammen med min tidligere kollega Christin og det er en stor fordel å ha noen med seg. Det gir motivasjon og så er det litt moro også. Som igår når jeg var inne på 1-2-3-4-5-6 rep av en ganske så tung armøvelse (dere vet, man teller høyt for å klare seg igjennom), så hører jeg Christin si 12 ganske høyt ved siden av. Jeg høll på å knekke sammen. Det høres kanske ikke så gøy ut, men det var det!

Musikken i treningshallen på NIH bestemmes av den som først legger beslag på musikkanleggsnøklen i resepsjonen. Sist gang var det tung industrisynth, og det fungerer helt fint for meg, hører ikke så mye på det idag, men har en lang fortid med Nitzter Ebb, Rammstein, Laibach og andre.

Men denne gangen var det noe så meningsløst og rett og slett irriterendes som evigværendes gitarrsoloer i sånn puddelrock-litt-sinna-stil. Vet ikke hva det kalles men det er dårlig dårlig dårlig... Men, vi klarte å se bort fra det og hadde veldig gøy med treningen.

Vi fikk også resultatet av DEXA-målingen og den var vel egentligen ikke noen stor overraskelse. Jeg har gått opp litt mer enn 20 kilo fra min idealvekt. Og har ca 30% masse i kroppen som er uønsket fett. Vi skal ha noen å 20%, majoriteten av befolkningen ligger på 25-35% og jeg lå på 46% Urk!

Nå gjelder det å begynne spise frokost som en start, få forbrenningen igang på morgenen. Min tidligere trenere (jupp, jeg har hatt personlig trener) sa jeg skulle spise ett egg, drikke vann eller te og ta 2 omega3 kapsler på morgenen før jeg spasserte til jobb. Da kikkstarter man forbrenningen. Og så må man se til at det holder seg gående hele dagen. Mange små måltider.

I teorien er allt så lett men i virkelige verden fungerer det så dårlig for meg. Jeg glemmer å spise og har jeg glemt frokost kan jeg gå til kl 16 uten å spise noe som helst. Og da ser man hur det går. Kroppen får litt panikk og begynner å lagre så mye den kan, det er jo faktiskt ikke sikkert det kommer mat igjen? På lenge...

Nei, nå skal jeg prøve. Idag har jeg med meg en pose gulerøtter, som er kuttet opp i gode knaskebiter. Og så har jeg Kents hjemmebakte grovbrød. Så får vi vel se om det går bra for meg. Neste treningsøkt er på torsdag.

See you!

Ingen kommentarer: