søndag 21. april 2013

Spraymalt stålampe

Søndagens prosjekt.
Denne lampen har jeg hatt siden jeg hadde cafeen Sømmelig. Jeg rippet av stoffet på skjermen i sommer, men gjorde ikke noe mer den gangen. Jeg har spraymaling hjemme i skapet og metallgrunding i tillegg. Jeg var så lei lampen att jeg tenkte kaste den. Ettersom den enda skulle i søppla ville jeg teste å spraye uten grunning først. (Jeg går så raskt lei om ting tar tid...) Det gikk helt fint! Og fort gikk det. Malingen tørket på bare en halvtime. Spraylakken har jeg kjøpt på Biltema. Jeg brukte en hel flaske + litt av en nyåpnet. Det var litt vanskelig å se om det dekket da det var så lyst ute og malingen reflekterer solen. Men nå som jeg har den inne ser det fint ut. Hvis jeg finner ut att den trenger litt mer får jeg bare ta ut den en gang til. Tror matt spray ville gjort deg også. Nå må jeg bare kjøpe lyspærer som ikke har så stygge sokkler.

Ingen kommentarer: