mandag 8. april 2013

Steinbit med bønnemos og linsesalat

Idag ble det litt kaos på kjøkkenet. Jeg var ikke helt inspirert og da blir det gjerne litt si som så med både matlaging og orden på kjøkkenet. Uansett, jeg fikk reddet det meste og middagen ble faktiskt god. Orket ikke ta frem skikkelig kamera, så dette ble ett mobilknips igjen.



Fisken er bakt i ovn med salt, hvitpepper og olivenolje. Linsesalaten er laget på linser fra boks, rødløk, grillet paprika, små tomater, masse koriander, limejuice, litt olivenolje og noe salt. Jeg prøvde meg også på mango fra boks, men de var så mosete så jeg brukte bare en liten skive fint kuttet mango som smaksetter.

Bønnemosen (som ser ut som fengselsmat i en dårlig westernfilm) er laget på grønne mungbønner, de skulle egentligen i salaten men de ble kokt for lenge. Da surret jeg løk, hvitløk og jalapeno i en panne, kjørte bønner og løkmix i matmixer sammen med hot mangopickles og litt salt og pepper. Det ble skikkelig godt, virkelig en overraskelse. Nam!

Jeg har også laget en grønn saus på korander, jalapeno og litt olje. Halvparten av denne guggen rørte jeg ut i naturell yoghurt.

Joda, det ble bra til slutt.

Ingen kommentarer: