tirsdag 1. november 2011

Ekstremt god apple crumble!

Jeg var litt søtsugen heromdagen. På kjøkkenet hadde vi røde gode epler. Jeg tok 2 og skar i båter med skinn på. Fjerne bare sten og harde biter. Så tok jeg noen spiseskjeer med rosiner. Dette blandet jeg med brunt sukker og masse masse kanel. Eplene la jeg i en liten støpejernsform, oppe på dette strødde jeg granola fra Renée Voltaire. Og på toppen av dette høvlet jeg to tynne skiver med mejerismør. Inn i ovnen på full guffe til det begynner å lukte skikkelig godt i leiligheten. Jeg spiste dette med tyrkisk youghurt men is eller krem er også godt.

Når jeg skal hente bilde på granolaen fra nett finner jeg nesten samme oppskrift på produktsidene til granolaen jeg brukte. :D

Oppskriften min:

2 gode epler
1 dl granola eller müsli
2 ss rosiner
3-4 ss brunt sukker
3-4 ss kanel
3-4 ss kardemomme (det pleier jeg å bruke men hadde ikke hjemme nå.)
2 tynne skiver mejerismør
Ovnen på 200 grader / i ca 10-20 minutter avhenging av ovn. Men jeg tar det bare på skjønn. Når det lukter skikkelig godt begynner det å bli klart!

Ingen kommentarer: