tirsdag 1. november 2011

Skrivemaskinen har nytt liv!



I sommer kjøpte jeg meg en ny skrivemaskin. Ikke ny-ny, den er gammel og vakker. Jeg har savnet skrivemaskin siden jeg solgte den jeg brukte på Sømmelig. Så begynte jakta på fargebånd. Noterte nummer på spolene og guglet meg rundt om i verden. Alt virket så omstendlig. Så gav jeg opp, for en stund. Plutselig for noen uker siden leste jeg denne bloggposten hos Handmade Vibeke. Jeg spurte hvor hun fikk tak på fargebåndene og dette var svaret:

@Agneta: Blekkbånd - jeg jobber på et kontor og bestilte blekkbånd til "regnemaskin med kvittering". De blir levert på mindre spoler (og kun i tofarge, rødt/sort). Jeg spolte dette båndet over på spolene som står i maskinen.

Det er jo geeeeenialt! Så jeg gjorde det samme, tok av spolene, røsket bort det tørre båndet (og dess histiore), begynte å rulle på det fuktige båndet og vips. Maskinen har fått nytt liv igjen. Den fungerer fint men har store marger, jeg kan ikke skrive på hele papiret som jeg er vant til. Men det gjør ikke noe. Den kommer nok å brukes til å skrive på kort og gavelapper.

EDIT: maskinen har ikke store marger som jeg skrev. Den var bare innstillt på store marger. Det er lenge siden jeg brukte maskin og husket ikke de små metalldingsene som kan skyves litt hit og litt dit.

Ingen kommentarer: