fredag 11. november 2011

Nils Ferlin

Jag sitter här och ser på TV en fredagskväll. Det är Beat for Beat. Norges svar på Så skall det låta. Jill Johnson är med i kväll och sjöng just I folkviseton av Nils Ferlin. Åh, den är så vacker. Hon sa det är en av de få låtarna som får henne att gråta. Och ja, det gör man ju... Och när hon sjunger den så är det inte långt ifrån. Jisses vilken röst hon har. Killen på hennes team sjunger otroligt bra han med. (Steff Nevers). Troligen en countryartist. Jag har inte hört om honom men sjunger bra gör han.

Här kommer I folkviseton till er:

Kärleken kommer och kärleken går,
ingen kan tyda dess lagar.
Men dej vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar.

Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,
kuvas av intet i världen.
rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden.

Mitt hjärta är ditt,
ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din,
din lycka är min
och gråten är min när du gråter.

Ingen kommentarer: