onsdag 8. juni 2011

Hva er service?

Idag kjøpte jeg denne regnjakke på outleten i
Maridalsveien, den kostet 100 .-

Idag har jeg tenkt mye på service, kundeservice altså. Det begynte på morgenen når jeg dro på treningsstudio for første gang på maaaange måneder.

Jenta i resepsjonen hadde dressjakke på seg og så ut som hun jobbet på hotell. Hva får SATS til å tro at uniform, i form av dressjakke og skjorte er rett klær for resepsjonistene i ett treningssenter? Beats me...

Jeg trengte hjelp å få laget ett nytt medlemskort. Oxigeno der jeg trente tidligere er nå en del av SATS. Mannen min hadde tidligere sjekket at det var OK å få gjort det nye kortet på det aktuelle SATS-senteret. Når jeg spør jenta i resepsjonen om hun kan hjelpe meg med dette svarer hun "Jeg tror ikke det går, jeg tror du må ner på Oxigeno" pause.. "men la meg se på kortet". Jeg ga henne kortet og hun tastet på datorn. "Det går visst!". Jeg fikk signere mitt nye kort og alt var ordnet.

Så hva er det da jeg skal klage på her?

Denne jente svarte på ett spørsmål hun ikke visste svaret på. Og begynte med "nei". Deretter tok hun fatt i saken og løste det. På dette tidspunkt har jeg allerede blitt litt irritert inne i meg. hvorfor? Fordi jeg allerede i forkant hadde forhørt meg om muligheten. Nå trodde jeg at jeg måtte reise til Oxigeno i alle fall. Hva om hun hadde sagt noe ala "Åh, det vet jeg faktiskt ikke, gi meg kortet så skal jeg prøve!" Mye hyggeligere kl. 08 på morgenen.

Når treningen var over leste jeg på oppslagstavlen. Motivasjonskampanje. Ja! Det høres kult ut. "Be om kort i resepsjonen". Sagt og gjort. Da var svaret, "jeg tror ikke kampanjen har begynt, jeg finner ikke kortene." For å sen ta frem kundebladet lese at det begynte 30 mai, og så se på tavle. Lete litt mer og gjette at kortene nok var slutt.

Jaha, nå da? Her valgte jenta å bare konstatere at det var slutt. Jeg sa noe ala "ok, kan spørre neste gang da". Men du verden?! Jeg mener ikke jeg er pirkete, jobber man i serviceposisjon i ett selskap så må man se til å hjelpe kundene. Og kan man ikke løse problemet der og da så kunne hun tilbydt å finne kort når noen med styr på resepsjonen kom, skrive navnet mitt og stemple det senere. Eller stemple dobblent neste gang. Gjøre ett notat i min kundelogg eller noe?

Det heter jo MOTIVASJONSKAMPANJE, det er til for slike som meg, som klarer å trene noenganger og er kjempestolt av det. Klart jeg ville ha stemplet min "ene gang".

Nuvel, hun tok ned gleden litt denne første treningsgang men det gikk fort over. Jeg har endelig kommet igang med trening igjen og er over middels ivrig og happy. Dette var ikke siste gang denne uken!

Ingen kommentarer: