onsdag 1. desember 2010

Første katteselen er sydd...

Bildet er styggt (jeg og min nye mobilkamera kommer ikke særlig godt overrens.) og selen er skikkelig dårlig sydd. Skammelig, men det er den første og jeg har ikke tålmodighet å sy prøver. (jeg lever ikke som jeg lær.. ;) Nå har jeg i alle fall modellen klar og de andre blir sikkert mye finere. Dessuten er det fryktelig vanskelig å prøve underveis. Kattene er ikke særlig glad i dette.

Jeg liker fargene, og formen ble etterhvert veldig bra på kattene.

Den er sydd med fleece, skråbånd og noe vevde bånd jeg kjøpte på Bentes Boutiqe.

Jeg sliter dog med å komme på noe lur lukking. Har sydd en løkke til magebåndet for å kunne feste dette med en knapp over ryggen på katten. Så er det halsbåndet som må festes også. Muligens med knapp det med. Jeg har ringer som jeg skal sy på ved halsbåndet. Der kan man feste ett kobel.

Jeg syr disse fordi vi må ha noe som vi kan bruke når vi skal reise med kattene. Jeg stoler ikke på at de ikke kommer seg ut av buret, og da vil jeg ikke ha en katt løst løpende på flyplassen. Så kan det være koselig å ta dem opp når vi venter på fly.

Vanlige seler vil gnage på kattene da disse små dyrene ikke har så mye pels...

Ingen kommentarer: