lørdag 19. desember 2009

New Anarkali


Lørdagsmiddag med Kent på favorittrestauranten. Dette er stedet vi velger om vi vil være helt sikkre på at vi får en fantastisk opplevelse. Personalen er fantastisk, maten er perfekt og presis som vi vill ha det. Det er deilig å ha ett sted man er litt på hils med betjeningen.


Jeg spiste Chicken Korma og Kent valgte Chicken Jalfrezi. Til dette bestillte vi også to typer nanbrød. En med løk og koriander og en med kokos og rosiner. Selvsagt drakk vi indisk øl til maten.


Igår hadde vi julebord på jobben. Med litt mindre budsjett enn førrige år. Vi spiste juletallerken i kantina på jobben og hadde fest i lokalene oppe. Jeg synes synd på dem som skal rydde for etter teaterforestilling var det glitter overallt! Og så trolig masse annet rot også.

Jeg hadde med meg gode øl til etterfesten (IPA:er, porters, og div juleøl fra svenske microbryggerier.) Og god øl drikker man ikke så absurd mye av. Så jeg har ikke vært særlig dårlig idag i det hele tatt. (tatt i betraktning at jeg kom i seng i 4-5 tiden.)


Vi har vært og fraktet bort ting etter Kents julebord som også var igår. Kjøpt julegaver, handlet inn thailandsk snacks og kjøpt Assam te på Les Palais des Thes. De hadde stengt butikken med han sjefsselgeren som tidligere har solgt meg en rådyr prøvepakke for grønne teer løpte ut og hentet meg. Selvsagt får man kjøpe det man trenger. Det er service det. Jeg sa jeg ønsket meg en Assam og han rekommanderte Maijian. En te av ypperste kvalitet. Jeg kjøpte 3 hekto og fikk 10 % rabatt. Sjarmerende! Nå skal jeg brygge meg en kopp for det er kaldt her. Skikkelig kaldt.

Ingen kommentarer: