fredag 25. desember 2009

Jul i det Vilhelmske hjem

Idag på juldagen er det stille i huset. Vi slapper av, spiser mandariner og allt for mye gode kaker som Eva har lagd. Familien denne julen består i svigerforeldrene Nils og Vigdis. Kent og meg, Kents bror Rene og hans kjæreste Eva og dems datter Mie. I tillegg er det hundene Truls, Kelly og Irvita.

Eva og jeg har vært litt produktive og heklet oss hver vår lue, jeg en rosa og Eva en turkis. Oppskrifter fant vi på Drops. Denne oppskriften brukte Eva. Jeg selv laget en variant av en lue, jeg modifierer den litt, har heklet samme i alle år så den har liksom blitt min egen nå med endringene. Etterpå kardet jeg vottene som mamma har sendt meg. Ullvotter er det beste jeg vet. Fikk tre par denne gangen, mørkegrå, lysegrå og lys rosa. (jepp, luen skal matche vottene).

På kjøkkenet står Kent og lager Pavlova. Idag blir det en variant med kakao og Niedereggermarsipan i marengsbunnen. Og i kremen har han mascarpone. Yummy!

Svigerfar har just stellt Kelly som trenger litt børsting innimellom, Kelly er en liten bichon frise. Mie leker med tegnetavlen sammen med svigermor og Rene leser aviser.

Ikveld er det årlige treffen hos Dag, en venn av oss. Vi møtes for skravling, vin og konjak. Utover natten blir det ofte god hjemmelagd pizza til nattamat.

Nå er det snart middagsdags og jeg skal rote frem litt klær til kvelden. Det skal bli deilig å komme seg ut men jeg er litt redd for å skli da det har snødd, smeltet og snødd igjen. Glatt glatt!

Ingen kommentarer: