tirsdag 16. desember 2008

Ro ro ro min båt...

Igår tok jeg med meg to veninner fra nettverksgruppen Midas til Bar og Sigar. De har åpent på mandager for en gruppe musikere som spiller egne sanger for hverandre. Koselig. (de var flinke!)

Uansett, jeg tenkte jeg skulle prøve IPA Nøgne ø på fat men de hadde de ikke, så det ble en Nøgne Ø porter isteden. Smaket veldig fint i følge meg.

Silvia ville prøve Nissemor eller God Jul og ble rekomandert Underlig Jul isteden. Jeg skulle nettopp fortelle henne om den underlige smaken da en hyggelig man fortalte at "Den er spesiell, enten elsker man den eller så hatar man den" (jeg bruker veldig sjeldent ordet hater) Hvor på jeg sier "Jeg tilhører gruppen som hater den" (Det er jo ikke sant!!! Jeg liker den ikke, men HAter er ett veldig starkt ord her, skjønner ikke hvorfor jeg sa det...) Mannen fortalte at han likte den fordi han har brygget den!

Ro ro ro min båt gently down....

Ja, ja... sånn kan det gå. Av alle ganger jeg bruker et ord jeg ikke vanligvis liker i det hele tatt er det AKKURATT fel gang. Han lo av meg og jeg rodde enda bort til danmark. Men Silvia likte ølen!
PORTER 16.5° P, 30 IBU, 7 ALC/VOL.
In this quite dark ale, dark malts provide flavors of coffee and dried fruit. Recommended serving temperature 10°C/50°F. Try with dark chocolate, cheese, or red meat dishes.

Ingredients: Maris Otter, Munich, caramel, black malt, and chocolate malt; Centennial and Northern Brewer hops; English ale yeast, and our local Grimstad water.

UNDERLIG JUL 15°P, 30 IBU, 6.5 ALC/VOL
The name of this beer is "Peculiar Christmas" in english. This spiced Christmas ale is strange - and indeed a fusion beer. We have gathered inspiration from the Norwegian drink “gløgg”, and as such this is quite an uncompromising brew. Best served with “goro” and “fattigmann”. Recommended serving temperature 10°C/50°F, but you are free to try on higher temperatures....

Ingredients: Maris Otter, Munich, caramel, and chocolate malt; Columbus and Cascade hops; 5 different spices, English ale yeast, and our local Grimstad water




Ingen kommentarer: