fredag 31. oktober 2008

Fredag är fridag!

Idag har jag börjat dagen med träning. Det var skönt. Det var jobbigt men jag var ganska stark. Sen var jag hemma och slappade. Kent kom hem runt 3 och vi åkte på 1968-tals jakt. Vi skall på 40-års fest i morgon och skall klä oss tidsenligt. Jag tänker på hippiestilen. Woodstock 1969 var ju spiken i kistan på hippietiden så det kan ju passa. Meeen, jag är ju inte en liten spinkig hippie direkt så alla kjolar jag hittade var för små. Kent ville ha utsvängda gabardinbrallor och snibbskjorta men hittade inte heller nåt. Så vi får gå med plan B.

Sen var vi och hämtade mitt träningskort på Oxigeno. Drog vidare till Grünerløkka och köpte vin till i morgon. Sååå, ner till Tim Wendelboe och köpte 40-årspresent. Där hittade vi en kaffekvarn som vi köpte. Skitbillig och helt ok. Där fick vi också en kaffe. Efter det var det bara gasen som skulle fyllas på och matbutiken som skulle besökas. Nu är vi hemma och har ätit rester från igår. Hemmalagad pizza. Nam nam.

Och så det jag egentligen ville visa, en coctail fontän! Såg den på Nigella nyss, skitkitchig och hur kul som helst. Den SKALL vi ha. Me like. Butiken i England hade massor av onödiga saker och en annan sak var denna champagnekorkfallskärm!

Ingen kommentarer: