lørdag 11. mai 2013

Fläskpannkaka


FLESKEPANNEKAKE / FLÄSKPANNKAKA
* 1 bit lettsaltet sideflesk
* 3 st egg.
* 3 dl mel.
* 0,5 ts salt
* 0,5 ts sukker
* 6 dl melk
* 2-3 msk smør

Stek flesket i panne og legg det i en ovnsform som er dekket med bakepapir. Jeg legger i flesket med stekefett..

Bland egg, mel, salt, sukker og en dl av melken til det blir en røre. Så har du i resten av melken og smøret. La stå litt før du så har hele røren oppi formen med flesk. Plassere formen i ovnen. 225° i ca 25 minutter.

Servere med salt smør og tyttebær!

Så til noen huskelapper:
Jeg bruker kun kjøttprodukter fra produsenter med godt dyrehold. Feks. Grøstad Gris.
Jeg velger alltid økologiske egg og kjøper dem stort sett på Gutta på Haugen eller Mathallen.
Jeg blandet flere typer økologiske og grove typer. Ta hva du har. Det er ikke så nøye!
Jeg bruker alltid mejeriprodukter fra Q-meierier fordi jeg ikke liker monopol-TINE.

Ingen kommentarer: