fredag 29. mars 2013

Urtevaffler

Oppskriften på disse urtevafflene fant jeg på Recept.nu. Det er fra TV4 morgenprogram "Mitt kök". Jeg modifierte som vanlig litt. Isteden for vanlig mjøl brukte jeg vetemjøl med fullkornsvete. Jeg hadde også i ekstra mye urter. Husk økologiske egg. Ikke nødvendigvis bare for smaken, men aller mest for hønas velvere.

Jeg lagde noen forskjellige tilbehør som vi kunne velge mellom. Sitronrømme (sitronzest og rømme), philadelphiaost, rødløk, varmrøkt laks, lodderogn (det eneste jeg fant i butikken). Jeg lagde også en blanding av rømme, dill og rødløk.

Rømme, dill og rødløk.

Varmrøkt laks.

Lodderogn. Eneste jeg fant. Det kan jo varieres i det uendelige utfra smak og lommebok...

Light philadelphia. Kunne jo også hatt gravad laks till denne, eller kalrøkt laks?

Så kom Kent hjem med en Kinde paperwhite som står på ladning nå. Hurra!!! Og jeg har kjøpt meg et magasin jeg skal kose meg med tils videre.

Ingen kommentarer: