fredag 13. juli 2012

Würtsburg - Heidelberg 5 Juli 2012

Kaffen var slutt og jeg snuset opp ett kaffebrenneri som vi besøkte før vi reiste fra Würtsburg.
http://www.kaffeemanufaktur.net/

Dårligt bilde, jeg prøvde å ta det over hodet på ørtiførti andre som beundret arkitekturen. Et slikt bløtkakehus har jeg aldrig sett før eller etter. Fantastico! Wurtsburg.

Markedene er så fantastiske. Frukt, bær, rotfrukter og blomster sammen blandt urter og hjemmelagde produkter. Wurtsburg.

Vi lette etter ett hyggelig sted å spise frokost på og det var mange. I Tyskland har man satset stort på økologisk og sunn mat. Vi endte opp på ett sted litt ned i gaten fra dette der vi fikk fantastisk gode skiver og god kaffe. Wurtsburg.

Krusidull, krusidull! I loooooove it :D Wurtsburg.

Kent er avslappet og venter på lunsj i Heidelberg.

Gatene i Altstadt Heidelberg er brostendekkede, smale med vakker arkitektur. På bergssidene finner vi det ene fine huset etter det andre. På høyre hånd på dette bildet ser dere antikkbutikken jeg fant. Var jo nødt til å ta en tur dit før vi dro videre.

Slott igjen. Vi besøkte ikke dette. Man blir på en merkelig måte mettet for noen ting. Slott er det ene vi etterhvert valgte å beundre på avstand. Det er så mange i Tyskland.

I denne butikken kjøpte jeg noen gaver. Innehaveren var en fantastisk dame som naturlig nok uroet seg for fremtiden. Med internett og e-bay feks. så bruker mange butikkene for prisvurdering, ikke til å handle i. Tøffe tider. Men vi snakket en del og jeg fant noen ting jeg elsket. En teboks til Anita og en annen gave som enda ikke er levert.
Der Andere Laden.

Ingen kommentarer: