torsdag 12. juli 2012

Rüdesheim 3 juli 2012

Vi er på vei fra Bacharach... og denne vakre døren må få bli med som ett ferieminne.

Reisen fortsetter på andre siden Rheinen. Ikke mange som åkte samtidlig som vi. Og turen kostet bare 5 EURO.

I Rüdesheim var det varmt men overskyet. Vi bestemte oss for å ta en tur opp med linbanen før regnet kom.

Vinbøndene jobber hardt. Her skal vinstokkene trimmes. Jeg snakket også med en vinbonde på kvelden. Han haltet forbi i restauranten sin, og jeg spurte hvordan han hadde det. Han fortalte han hadde vondt i ryggen og hoftene. "Oh, this year, sun and rain, sun and rain, its growing and growing" og så viset han hvordan de måtte rense ugress. Når vi dro fra stedet så klappet han meg på skuldren og var litt sån rørt over att jeg hadde spurt hvordan det gikk med han.

Niederwalddenkmal. [http://en.wikipedia.org/wiki/Niederwalddenkmal]

Nostalgi!

Vakker dag og fantastisk utsikt fra toppen av berget.

Vi besøkte Rüdesheims minst besøkte museeum.
http://www.toy-museum.de/


Jeg er så faschinert av modelltåg.

Og dette er jo bare drømmen av en leksak. Det var så mye vakrere før. Ikke dagens slit og sleng teletubbies...

Ingen kommentarer: