tirsdag 14. februar 2012

FlyGym workshop!

Idag har jeg vært på introduksjon, workshop og prøvd på noe som heter FlyGym. Kurset vært holdt på Sometimes Pole Studio i Oscarsgate og kursleder var utvilkeren av FlyGym, Aruna Karen Andes.

Tusen takk til Lisa Gabrielsen på Sometimes for hyggelig time og god oppfølging. Jeg følte meg hjemme i timen til tross for att jeg ikke var lite fit som de andre jentene.

Redskapet vi brukte var tre forskjellige slynger og to type håndtak. Det dere ser på bilden er den jeg kaller hovedslynga. Rett før jeg tok dette bildet hadde jeg hengt opp og ned i denne med hjelp og instruksjon av Aruna. *stolt*. Ellers henger det også to benslynger på denne. Og så bruker man to armslynger for noen av øvelsene. 

Vi fikk prøve oss igjennom korte økter av mange forskjellige øvelser, vanskelighetsgrad rangert fra level 1 til 3 (mener jeg å huske). Det siste vi prøvde var å strekke ut ved å henge opp og ned.

Pga to dagers sjabelhet med hodepine og kvalme (migrene) så ble jeg fullstendig svimmel når jeg gjorde noen av øvelsene. Mye går ut på core-trening og du har mange ganger hodet lavere enn resten av kroppen. Det var ikke gøy akkuratt idag. Styrkemessig klarte jeg mye av dette. Jeg har stærke muskler i både mage, rygg og armer fortsatt (det overrasker meg faktiskt da det er over ett år siden jeg sluttet å trene med PT Bjørn). Kondisjonsmessig var jeg helt ute å kjørte. Og når vi snakker om smidighet så har jeg langt igjen! Men jeg likte dette, det var spennende, tufft, annerledes, vanskelig, gøy og god trening i ett.

Vi var en liten gruppe, tipper det var kanske 8 personer med på workshopen. Idag var også TV2 og filmet. Jeg som er redd for kameraer valgte å be om å ikke bli med på inslaget. Etterpå ville Kari Jaquesson intervjue meg men det gikk jo ikke da vi ikke hadde noen actionbilder å bruke til intervjuet.

Hur som helst, jeg skal være med på flere kurs, og forhåpentligvis klare meg bedre. Treningsformen rekommenderes varmt!

Fly Gym takes a completely holistic approach to fitness combining mind, body and spirit. It is a fusion of aerial yoga, aerial dance and fitness rolled into one amazing suspended fitness experience! 

FlyGym 
Facebook: https://www.facebook.com/FlyGymAerialFitness
Hjemmeside: http://www.flygym.com/


Sometimes Pole Studio
Facebook: https://www.facebook.com/SometimesPole
Hjemmeside: http://www.sometimes.no

Bildet er lånt fra FlyGym sin facebook side.

Ingen kommentarer: