torsdag 25. august 2011

Jag älskar hösten!

Hösten är min favoritårstid. Man kan ta på sig varma kläder i flera lager igjen. Och halsdukar, mössor, vantar och tjocktröjor! Mysa med tända ljus, dricka te med fötterna i soffan under en pläd. Långbyxor, stövlar, tjocksockar. Härligt härligt!

Jag har hösten till ära, nätshoppat lite. En fin kjol ligger och väntar på mig i butiken. Sån post-i-butik post... Den är väldigt "mig" denna kjolen. Jag ser den med polotröja och strumpbyxor, med en lös topp och en lång sjal. Med stövlar eller stövletter. En härlig tantkjol i Agnetastil.

Nästa vecka åker vi till Toscana. Jag som just har börjat jubla över lägre temperaturer fick just veta att det har varit 40 grader de senaste dagarna. Jisses!!! Det blir att tänka om här! Och rensa garderoben. Dela upp sommar och vinter.

Jag har förresten fått mycket mer plats i garderoben nu. Vi fick två stora garderobskåp som vi har plasserat alla sängkläder och handdukar i. Nu är det alltså mer plats i gå-in-garderoben igjen. Härligt. Ibland har jag sånn oreda där att jag glömmer bort saker. Det skall det bli ändring på. Tror jag...

Ikväll har jag jobbat mer med Epla.se. Just nu jobbar jag med översättningar. Det är konstigt hur främmande ens eget språk kan bli. Jag måste ofta googla ord för att se att jag har stavat dem riktigt. När jag får min första Epla lön skall jag belöna mig själv med ett par fina skor. Jag tror det blir dessa:

http://www.brandos.no/hope/holy-boot-14908-brown/a36131#

Ingen kommentarer: