onsdag 5. november 2008

Vad skall man säga?!

Jag sitter och ser på programmet Efter tio på Svensk TV4. Malou von Sivers snackar med gäster i studion om Barack Obamas seger som USAs 44:e President.

Som ni kanske redan vet så grinar jag alltid. Nu grinar jag igen. Sitter här med min frukost och snufsar och hufsar.

Jag har i detta program fått historien om Gloria Ray. Gloria Ray var en av de nio eleverna som i ett års tid, i 1957, med militärassistans utnyttjade sin rätt till utbildning. I ett års tid blev de spottade på, slagna och jagade. Men varje morgon kom de till skolan. Läs mer om Little Rock Nine her.

Så det faktum att Barack Obama skall flytta in i Det vita huset som i sin tid blev byggt av svarta slavar...

Nu får vi bara hoppas att han kan hålla sina löften.

Ingen kommentarer: