fredag 14. november 2008

Först träning och sen förbjuden frukt!

Idag har jag tränat sista gången på NIH. Jag tog i lite ekstra på benpressen och avslutade fint på 210 kg. Känns helt snurrigt, det är ganska många kilo! Nästa vecka är det avslutande blodprov och dexa scanning. Veckan därpå är det informationsmöte där vi får resultaten presentarat för oss.

Men dagen började innan träningen. Jag steg upp kl 9.00 och åt frukost. Sen var det dags för städning. Den senaste tiden har Kent tagit hand om ALLT här hemma. Jag har haft nog med Sømmelig. Men idag tog jag ordentligt ledigt från jobbet och satsade allt på att vara en duktig fru.

Kl 12 var det träning och efter det åkte jag ner till stan och hämtade sittdynor i jeanstyg som jag hade fått av en tjej.

Sen tog jag en sväng upp på Torshov där jag köpte textilfärg på Jernia. Så lite mat och några krukväxter på RIMI. Här blev det lite galet. Jag var så hungrig och plötsligt låg den där... en stor förpackning rulltårta... Oj oj... det är nog min största last. Av junk food alltså. Det finns massor med saker som är godare men inget är så otroligt gott, förbjudet, sliskigt, osofistikerat och billigt som en köpt rulltårta. Och jag måste erkänna att halva är borta redan!



Färgen jag köpte använde jag till gamla handukar. Istället för att kasta missfärgade handdukar färgade jag dem plommonlila. Det blev jättefint. Jag hade köpt två förpackningar men behövde bara en så den andra gikk till en linneduk som jag nästan aldrig använder. Nu är den vackert plommonfärgad och passar perfekt in i vårat fina vardagsrum.

Middag blev lasagne av rester från gårdagens spagetti och köttfärssås. Jag gjorde en jättegod ostsås med mozarella så lasagnen blev lyxigt god. Nu spelar Kent Super Mario Galaxy på Wii och jag bloggar. I morgon jobbar jag och så har vi bjudit in goda vänner på middag på kvällen.

Ingen kommentarer: