fredag 5. oktober 2012

Notatbok, superenkel!


Først lage originaler som skal utgjøre sidene. Jeg har brukt innsiden av konvolutter og printet tekst som jeg har montert på disse små arkene. Størrelsen på originalene får jeg utfra det brettede A4 arket (se under). Ideen kommer fra en bok som heter "how to make books" av Esther Smith.
Bilden er hentet fra Etsy.com. Boken kan kjøpes her. Kan varmt rekommendere den!

Så kopierer jeg flere sider på printern, klipper ut og plasserer innenfor linjene i foldene. Så legger jeg dette "originalet" i printern og lager en utskrift. Jeg passer også på at scanne originalet til PDF slik at jeg kan printe ut flere kopier etterhvert.

Dags å folde det nyprintede arket, jeg bruker falseben slik at brettene blir pene.

Vips, notatboken er klar. Nå gjenstår bare å se om de punktene jeg har laget er brukbare. Hvis ikke er det bare å begynne på ny. Boken har plass til 36 notater om eksponeringer. Jeg skal bruke disse til filmene jeg eksponerer med min fine analoge kamera. Med informasjon om hvert enkelt bilde kan jeg forhåpentligvis bli flinkere fotograf.

Ingen kommentarer: