torsdag 4. oktober 2012

Agneta på fotokurs


Mitt interesse for fotografi har blitt større og mitt ønske om å lære følger med. Jeg har meldt meg på ett kveldskurs i fotografi ved Oslo Fotokunstskole. Så langt kan jeg ikke si annet enn att jeg er supernøyd med kurset. Vi er en veldig liten gruppe, kun 5 fem personer, alle jenter og de fleste mye yngre enn meg. Vi var syv fra starten men gutta kom aldrig tilbake. Vi har flinke lærere, og opplegget så langt har vært flott. Etter tre kvelder har jeg fått 3 forelesninger der jeg har lært masse og blitt nysgjerrig på enda mer. Jeg har fremkallet min første film og fått tildelt oppgaven vi skal jobbe med gjennom kurset. Vi har undervisning tirsdager og torsdager, og i tillegg til det kan vi møte på mandag og onsdag kveld for veiledning. Vi kan bruke skolens faciliteter alle kvelder i uken og i helgene. Jeg håper det blir en fortsettelse i vår også. 

Her har jeg rigget stativ og kamera ved grinden for å ta bilde på de store støpejernshjulene på innsiden av innhegningen. Jeg dro ut på fototur før jobben idag for å få eksponert alle 36 bildene på filmen vi fikk i tirsdags.


Jeg notererte meg instillingene for alle bildene jeg tok. Lukkertid, Blender, ISO. Skulle også ha notert meg lysmålertall også, men det glemte jeg. Notert til neste gang.

Her står jeg og agiterer filmrullen. Mye risting blir det og det er nøye med tiden. Moro moro!
 

Her henger filmene til tørk og ustyret er vasket og skal tørke det med.

1 kommentar:

Kort og Søm sa...

Så gøy!
God helg,
klem :O)