mandag 30. mai 2011

Mobilkamera som dagbok?

Jeg fotograferer alt og alltid. Min mobilkamera er således en dagbok for meg. Her følger en bildedagbok fra sist uke.

Fruktsalat med kiwi, jordbær, banan, nektariner, druer og sist men ikke minst; passjonsfrukt som dressing.

Ättiksgurka. Jeg tar vanlig agurk, skiver på langs med ostehøvel, tar en halv potte med kruspersille og blander opp med agurken. Så har jeg på 7% eddikk, litt sukker og litt salt. Spe med vann. På nett finns det massevis av oppskrifter på dette men jeg tar det bare på gefühlen. Godt til kjøttkaker, fisk eller generellt grillet mat. 


Sigrid har funnet seg en favorittplass på kjøkkenet. Oppe på vifta. Der sitter hun og ser på når vi lager mat. Katt på kjøkkenet? Tja, nå er jeg ikke så nøye lenger. De har jo ikke noe pels å røyte med. 


Svigermor Vigdis og tante Désirée på vernissagen på Cuben i helgen. I bakgrunnen noen av Désirée sine bilder. Hjemme har vi to! 

 Bilde av Gunvor Solhem som stiller ut i samme galleri. 

Tante Désirée som barn. 

 Baguetter basert på surdeig, krydret med hvitløksolje. Kent på kjøkkenet. Noen av baguettene reiste med svigermor til Langesund. Noen kom med til Linn og Peder på middagselskap. 

Blomst på terassen til Linn og Peder.

Ingen kommentarer: