torsdag 26. mai 2011

Skattejakt med Mette


Igår dro jeg og Mette på vår skattejakt. Jeg dro tidlig på jobb slik at jeg kunne gå tidlig. Vi kjørte ut av byen til våre hjemmelige destinasjoner. For en gullgruve forteller man ikke om... Det er som å røpe hvor du finner kantarellene dine eller multene...

Første stop var hos "gubbene" der fant jeg mye fint, men jeg var kjempeflink til å ikke kjøpe noe jeg ikke trengte. Men jeg fant disse linneserviettene og fikk dem for en tier. Flott til sommerens hageselskaper.

Vi dro siden til neste sted som hadde begynt med sommertid. Vi møtte stengte dører og røykende personal. Problemet med steder der ingen har eierskap er at penger i kassa ikke er ett mål. Bare lønn. Anyhow, skal ikke gnåle om det.

Videre til siste anhalt, "tantene", og der fant jeg en knall rød veske i handlenettmodell, A4 størrelse. Kjempefin, betalte 20 kr for den og kjøpte i samme sleng to diktbøker med våre Svenske diktere Nils Ferlin og Gustav Fröding. Bøker koster 5 kr stykket.

Vi kjøpte hver vår vaffel og satte oss i solen med kaffe på thermos. Som i gamle tider. Dagen avsluttedes med IKEA og indisk restaurant.

Ingen kommentarer: