mandag 14. mars 2011

Søsterhelg


Emma var på besök i helgen. Kent var i Berlin och vi hade lägenheten för oss själva. Här kommer några bilder från våran mysiga helg.

Emma på Liebling. Vårt stamställe denna helgen. Kaffe och paj två dagar på rad. Vi rakk ikke en gang å ta bilde på paien så god var den. Første dagen delte vi på en pai med aprikoser, og andre dagen på en med jordbær. Nam!

Så spiste vi Vietnamesisk på Grünerløkka. Hadde helt glemt at det åpnet en ny restaurant der. Den heter SoMot og ligger i Helgesensgate 16. Vi var mer enn fornøyde. Kjempegod mat. Jeg tok som vanlig min favorittrett som er risnudler med stekt biff og salat. Emma prøvde seg på en scampirett. 

Vi spiste også burger på Café Laundromat. Igjen smaskens. Jeg valgte en kyllingburger og Emma gikk for Jamaicaburger og en Brew Dog. Jeg kjørte bil så jeg valgte vann. 

På lørdag kveld laget vi til en god asiatisk buffet. Vi hadde sashimi på salmalaks, wakamesalat, edamamebønner, thaisalat og litt snacks. Vi prøvde til og med å lage vår egen aprikospai. Men ettersom vi valgte å bruke noen ferdigprodukter som makronfyll isteden for å lage mandelfyll selv ble den ikke like god. Men men, det var verdt ett forsøk. 

I søndags kveld spiste vi middag på Delicatessen, og idag tidlig dro Emma hjem igjen. 

Det er så ensomt og trist nå. Men våren er her og idag når jeg kom hjem var det skikkelig varmt på balkongen så kattene fant seg en plass i solen. 


Ingen kommentarer: