fredag 25. mars 2011

hva har skjedd siden sist da?

Idag skinner solen utenfor vinduet her og det kan ikke med ord uttrykkes hvor herlig det er å endelig se isfrie gater!  Akkuratt nå sitter jeg inne, begynner å jobbe kl. 11 idag. Har brukt noen dager på å rydde skap og skuffer. Nå skal ting ut! På lørdag har jeg loppemarked hjemme. En liten spontan loppis der jeg selger vintagekjoler, hverdagsklær, festkjoler og ting og tang. Tenker sette frem alle kortene jeg har laget også.

Neste skritt er å selge bort allt rideutstyr. Jeg har jo flotte ting som jeg aldrig bruker. Og sparer jeg det for lenge er det ikke verdt noen penger lenger. Rideutstyr er også motevarer... ;)

Jeg har også magedansting som jeg med tungt hjerte må selge, vakre ristebelter, to treningsdrakter og ett par haremsbukser. Med min rygg er det liten sjans for at jeg skal kunne danse igjen. Og OM jeg kan det får jeg heller bare kose meg med å velge  nye belter igjen.

Ryggen tar fryktelig lang tid å utrede. Allt tar tid. Først blodprøver, så vente på svar. Så MR og vente på time, så vente på svar, så vente på time hos fastlege. Nå er fremme ved beslutt om å bli henvist til revmatolog. Her er det 16-30 uker ventetid. Men jeg har fått henvisning til en lege som kun har 5 ukers ventetid da jeg har så fryktelig vondt og har hatt det siden august.

Har jeg skikkelig otur så er det altså en revmatisk sykdom jeg har. Dette er så utrolig trist. Om jeg bare visste hvor nære det var til å miste muligheten til dans og bevegelighet så ville jeg helt sikkert vært mer aktiv tidligere. Nå har jeg eset ut til opprinnelig størrelse igjen. Jeansen jeg hadde på KK fotograferingen (artikkel om XL mote hos kjedebutikkene) og som jeg noen uker senere pakket bort fordi de hadde blitt allt for store har jeg igjen på meg. Det er så trist. BLÄ!!!

Håper noen uker i Malaysia gir meg smertefrie dager, at maten er sunn og god og att all svømming kanske hjelper meg å kvitte meg med noen kilo.

Skal si jeg savner mine PT timer, magedansen på tirsdager, langturene på søndager eller power walks rundt Sognsvann. Men jeg skal ikke bli bitter. Sånn er livet. Så snart jeg har noen form for diagnose så er det lettere å begynne med trening igjen. Tillpasset min rygg og mine begrensninger. Og da skal jeg banne meg gjøre det som skal til for å må bedre!

Nå er det ikke mange uker kvar til vi reiser, og når vi er borte skal HildeGunn være sammen med kattene. Det er fordelen med å ha verdens søteste katter. Det er ikke mangel på kattepassere. Og det kunne vi ikke vært gladere for. Merkelig nok kommer jeg å savne de små livene. Men jeg vet de kommer å få enda mer kos enn vi gir dem når HG tar over.

Idag skal jeg fylle på med kattesand, kattemat og så ta en tur på vinmonopolet. Nå som solen skinner må lager med hvitvin fylles på. En dag som denne frister det ikke med tunge rødviner. Nei, nå vill vi ha fruktige friske hvitviner! Hurra for våren!!!

1 kommentar:

Kort og Søm sa...

Trist å høre om ryggen din Agneta.
Det er ikke noe morro med ryggvondt, snakker av erfaring her...sukk..

Kos deg med hvitvin på en deilig fredag,
klem Fredrikke