tirsdag 26. juli 2011

Skall vi censurere ABB?

har lest om dette (det å sensurere mannens tanker, manifest, ideologier, motiveringer osv.) på så mange foraer, FB-statuser og annet. Dette er min tanke.

Min kommentar er sakset fra Underskog.no som er ett lukket fora. Legger ut lenke for dere som er medlemmer av "skogen".
http://underskog.no/samtale/150482_hvorfor-er-det-bra-aa-lukke-oeya 

""

Jeg har lovet meg selv å ikke gi meg inn i debatter om dette enda. Er for sliten for å følge opp. MEN… Nå er jeg enda her.

Jeg tror ikke på noen som helst sensur med motiveringen “vi spiller han i hånden”. Seriøst?! Han er en gal man. Rasjonell på sin måte ja, men gal.

Vi kan ikke slutte med våre vanlige demokratiske, fritalende, åpne måter å kommunisere på. Vi trenger å lese det han skriver, vi trenger å få det inn med teskjed. Det finns mennesker der ute som tenker som han. Vi må klare av å finne dem! Det finns mennesker som er akkuratt så gærne som han. Vi må klare av å legge merke til dem før de gjør noe liknende! Det gjør vi ikke ved å stikke hodet i sanden…

Vi må skjønne at vi må ta hverdagsrasismen (og alle former for fordommer) på allvor. Ingenting vi gjør kommer å styrke honom, DVS; om vi leser det han skriver, om vi hører det han sier, om vi ser han på TV, i media eller på andre måter kommer over det han vil formiddle.

Vis det opp som ett galet eksempel. Dessikere det han skriver, motbevise det, bryt det ned! Om vi prøver å skjule hans meninger så vinner han enda mer. Han er gal. Ikke vi. Bevis det!!!

Ingen kommentarer: