søndag 7. juni 2009

Sköna söndag!

Til tross for at det var min bursdag igår, ble det ikke noe festiviteter på kvelden for meg. Jeg ble pluteslig så hjemmekjær. Koset meg helt alene og la meg tidlig. I dag våknet jeg med masse energi og bestemte meg for å møte en veninne. Hun trengte å hente bilen sin og jeg gav henne skjuts isteden for at hun skulle ta buss osv. Det gav oss 20 minutter med skravling.

Jeg fortsatte så tilbake til hjemmetraktene og gikk for å spise frokost/lunch på Black Gold cafe. Der leste jeg lørdagens Aftenposten og fant ut at det var loppemarkeder litt her og litt der i byen. Jeg dro så til Solvang Kolonihager først. Der kjøpte jeg en vakker bilde og duker og kjoler. Til en nett sum av 20 kr tilsammen.


Dukene har noen flekker, vilket tidligere ville ha gjort at jeg ikke kjøpte dem. Men jeg fikk ett tips førrige år som jeg har tatt med meg. Klipp dem opp til andre ting. Bruk bare de vakre broderiene.... Gahhhh, selvsagt! Jeg ble så deppa når jeg tenkte på alle vakkre duker jeg har lagt tilbake pga kaffeflekker. Så mye vakkert jeg hadde kunnet gjøre med dem! Men sånn er det da, alt kan man ikke tenke på. alltid hyggelig å få gode tips.

Skikkelig forklekjole som jeg skal bruke på kjøkkenet. Kjolen var bare nydelig. Men såklart i polyester... varmt varmt...

Så dro jeg videre til Løren skole loppemarked. Men jeg hadde aldrig vært der så jeg kjørte i sirkler på Løren og fant det aldrig. Muligens fordi det var på Gml Løren skole som jeg NÅ vet ligger ved Økern... Suck.

Jeg gav opp og kjørte til Tveita der det skulle være loppemarked på Tveten gård. Jeg kom dit og det var det tristeste idag. Det var ikke loppemarked når jeg kom i alle fall. Noen stands med smykker, noen stands med antikviteter. Og noen stands med junk. Dere vet, nyere ting som kan kjøpes på Nille til samme sum. Trist...


Jeg dro så tilbake til Løren for å prøve å finne loppemarkedet. Det var skiltet på Ring 3 men sen sluttet skiltene. Jeg fant det aldrig og kjørte til Sinsen Brukthall isteden. Der forelsket jeg meg i en stor bilde av en liten jente som knepper kjolen på sin dukke. Jeg klarte å prute den ned til 240 kr. Jeg er kjempenøyd med kjøpet. Det mindre bilden kjøpte jeg på loppemarkedet på kolonihagen for 10 kr.

Ingen kommentarer: