søndag 10. mai 2009

En helg i stugan med hela hela familjen.

Vi dro ut til Poikijärvi på fredag ettermiddag. Jeg var spent for jeg har ikke sett de nye bygningene. Bastun er ny og storstugan har blitt større da verandaen har blitt en del av stua. Dessuten har lillstugan fått nytt kjøkken. Alt var så fint!

Helgen har vært helt underbar. Vi har grillat, gått tur, støpt pynt i sement, badat bastu, suttit ved elden og tagit en øl. Jeg har sydd ett forkle til Fanny av en gammel pute og gardiner til mormor.

En av de morsommeste tingene i helgen var erfaringen av matlaging på muurikkaen. Det er en gigastor (60 cm i dia) stekhell med svakt bued bunn, den har tre ben og du plaserer den rett over elden. Den ser ut som en blanding av wok og stekpanne. Jeg elsker den virkelig! En av middagene ble kjøttgryte med sopp, paprika, bønnespirer, vannkastanjer, minimais og gul løk. Det tok ca 20 minutter over åpen eld og ble veldig veldig godt.

Jeg kan ikke skrive mye mer for jeg har så vondt i mine håndledder. Det er nok for mye tasting på laptop som har skadet meg ;)



Until next time!
Ta hand om er og nyt våren.

Ingen kommentarer: